CBSE Class 10 Result 2011

Finally CBSE has declared class 10 Result for Chennai Region on May 31, 2011. CBSE Result for other regions will come within next 2-3 days.

 

visit http://cbseresults.nic.in

 

Last week we publish a news that CBSE is going to declare class 10 result on May 16, 2011. It was a front page news in Times of India and Navbharat Times.  We took this news from these news papers on May 5, 2011.

We are extremely sorry for the misleading information posted by these news-papers of repute. We apologize our news-letter subscribers and  site visitors for the inconvenience caused.

The result is expected in 2-3 days. Copy of news-paper cutting attached below :

 

For Latest News and Updates from myCBSEguide.com

You can leave a response, or trackback from your own site.
  • zareen rajput

    plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz pary for my result…allah sab ko pass karey aamin

  • Anish

    W.T.F
    thi guyzz r juzz ridiculous
    i m gonna sue u

  • rishika sahani

    when will be the class 10th result declare?

  • saUMYA

    BIG BIG BIG liersss….

  • http://whatever akram

    finally tell when result will be declared

  • dhriti

    aur kab tak wait karvaoge . 100000 bacchon ki jaane atki hui hai

  • http://www.facebook.com/ankita4984@gmail.com Ankita

    How cud u publish the date by just believing in newspapers. I thought that u have got news from cbse. U r jst stupid.

  • http://goggle Tanvir yash gill

      other sites it is written that resul will be announced till today evening

  • reesha

    r u guys mad?????dont repeat t……..

  • http://www.mycbseguide.com vineeth

    then u please positively declaretheconfirmed result date of 10 class

  • Deepankar

    Result on internet is not a proper system.We should get a seperate result comprising of marks of all formatives and summatives. This is not fair yaar.

  • ARUNI ANAND

    How cud u publish the date by just believing in newspapers. I thought that u have got news from cbse. U r jst stupid.
    then u please positively declaretheconfirmed result date of 10 class.

  • http://www.deepakmaheshwari.webs.com Deepak

    ya…..

    pls publish date as soon as possible….!!!!!!!

  • Mohammed

    Why the hell did u publish the result without knowing properly…please infrom the date correctly at the earliest!

  • samrat

    then pls tell the confirmed date…is it 2 days or 3 days or after 20 may….pls..

  • siddharth

    i want to know about the procedure of changing my name in my current 10 class certificate. could you help me in that.

  • MUTHUKUMARASAMY

    ok.we had not scold you but you must send the correct date to us for your mistake and make us easy to view result and send the web address also.

  • sherlin

    wow…gr8……nly dis was left 2 listn….
    is d date 19th confirmed or that is also fake…..
    kindly publish the corr8 date or dont puplush nly….

  • siddharth

    i want to do my 12 as private candidate from CBSE board .can i fill forms or is there any condition regarding filling form of private candidate

  • nishant

    areeeeeee yaaar result publish nai karoge toh bhi koi problem nai hai

  • Madhusudhanan

    pls check information that u get before publishing it it. Because of u i cancelled my tirp to delhi.

  • Chahat

    How could u do this…..??? You should confirm 1st then only u should inform others….// Just plz get confirm and publish it soon…..PLEASE…….///

  • Adil

    @ANKITHA…I purely agree with you. Its so stupid that they inform by just relying on newspapers. Being the site name mycbseguide.com, i too thought this is completely updated on getting info from cbse direct. By doing such things,people are losing trust on such sites which was previously trustworthy.

  • sayan chakraborty

    Its our fault that we belive u….!! Ediots u r……….!!

  • http://www.cbseresult.nic.in mo nika

    please tell me exactly date of announcing result of class 10 by sending message on my mobile no.9568176356

  • http://www.cbseresult.nic.in shayna

    yeh cbse walle result kab declare karenge

  • Dipten Poddar

    don’t misled people like this way a reputed site like your should confirm before publishing any report

  • janander

    kya kar raho ho dhang se date publish nahi kar sakte kya i m waiting for it

  • sukriti

    when we will get our result

  • Das

    ur news put me in intense trrouble bcze i was in very happy tour and returned reading ur news

  • amit

    oo…but i was so excited for my result.

  • SUNNY SUDHANSHU

    Please try to publish the results of class X as soon as possible……

  • saksham

    u ur making mad of the students

  • Trideep

    Thinking the result to be declared this 20th alone

  • amber

    Really…. they r stupid,,,,, de evn dnt knw… ven to declre d results,,,,,,
    plzz tell us d date ……nd result
    .

  • Gayathri

    Its so sad to know that the CBSE didnt publicily declare the accurate result dates early… I think its their responsibility… Even the State board do not do things this unfriendly to their students…

  • http://gmail.com kunal

    guys plz let us knw whn the resukts are cmng out bcz we all waiting for the devil to appear fast 

  • Vishal

    Wo! wo! wo! Its just getting tougher. Tell the confirmed date for class x results. Its not a joke.

  • swati agrawal

    U r just a fool…….. u should never giv wrong information on ur website………. nw i wil never believe on u……..

  • http://gprsbay.blogspot.com Rishikesh

    Hey friends don’t be panic on mycbseguide.com,it’s not their fault this news are leeched everywhere that cbse is going to announce 10th results on 16th may,but now it’s expected that they r going to declare our results after 19th of may.So,be happy and pray for good results :)

  • Deepak Pati

    Please let us know when the class XII results will be declared. There are a lot of speculation as when it will be released. The CBSE site is of no help also.

  • Ankita

    please inform the correct result date of class 10th

  • bhushna

    pls don’t guess the date of result ………. u can better not let out the guessing dates without confirmation …….

  • ANSHUL

    BOSS…… PLS DECLARE D DATE OF CBSE BOARDZZ RESULT OF CLASS X AS SOON AS POSSIBLE…….  ND DIS TYM PLS B SURE ABT IT!!!

  • alice

    hav u got any real latest news about our results??

  • kartik chouhan

    plz. stop misguiding the students . only send us information when you are confirmed about that data . and one more advice :- NEVER BELIEVE ON NEWSPAPERS .

  • irfan

    if u dont no the confirm date how could declear the date of result u r doing very bad effect to chidrens mind

  • kinjal

    its good that u r providing latest news for cbse students at free cost bt its also ur duty to provide correct news to students !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Ankita

    kyaa yar saari excitement hi khatam ho gayi result k liye… Wtf dey must nt do such thngs infuture…>:( let us noe d exact date of result….

  • ashish

    i think u just want to publish the news whether it is right or wrong . in 12th bord exam also i will expect the same thing as u do so earlier in 10th class

  • Ahmed

    Ya. I too agree that this is just folly. Being the site name mycbseguide.com, you should never have updated news relying on newspapers other than from cbse directly confirmed. By doing such things, this site is losing its trust which was previously trustworthy….

  • ANSHUL SOGANI

    SO WHEN SHALL BE THE RESULTS OF CBSE CLASS X ANNOUNCED????

  • http://www.myCBSEguide.com ASTHA

    now can u plssss…. publish d xact date of class tenth result

  • alice

    itz on 20th or 21st….!!

  • gaurav

    hey,what is this plz publish the exact date of class 10th results soon we are very nervous………..

  • AYESHA

    PLEASE TELL US THE EWACT DATE ON WHICH CBSE WILL BE RELEASING OUR RESULTS , WE ARE EXTREMELY CURIOUS .

  • Anusree

    In the website icbse itz after may 19th…

  • suzzane

    pls publishe 10 result as soon as possible.becoz ma parents are wainting for the result of cce.wish you all the very best for result.

  • suzzane

    its on 20 or 21 pls reply fast.

  • suzzane

    WISH ALL THE 10 STUDENT BEST OF LUCK FOR THE RESULT 2011.

  • Ahmed

    @alice…how come you know it please?

  • http://google.com rohit

    how many marks and percentage of class 9th will be added in class 10th CBSE board according to the new CCEpattern

  • http://google.com rohit

    how many marks and percentage of class 9th will be added in class 10th CBSE board according to the new CCE pattern

  • parth

    when is our result
    can u plz give the exact date of ur result

  • abhilash

    Why you say 2-3 days…Why are u not giving correct date of result?  We are searching net each and every time for results.

  • rahul

    plzz clarify the dates of cce results of 10 class…

  • devesh

    means ur website is just a lier \………………………………….juthi juthi 

  • http://www.facebook.com jatz

    can anybody finally tell me exact and true date of class x results??????????……………… i am very frustrated ?

  • meghnath

    is 20 may is our results date can  we conform?

  • srikanth

    when r v going to get results of class 10 CBSE?

  • Ann

    Can you please tell me when the class 10 results will be published

  • http://yahoo sarthak

    no

  • NAMAN GOYAL

    KAB AAEGA RESULT.

  • indian

    except u no one apologized as a good indian citizen i appreciate u  kindly update the exact date

  • http://facebook naveen

    ya……..!!!!………..we are so anxious

  • Cutieee

    plz declare the date positively 2morrow…………
    THE DATE SHUD B FIXD

  • http://google gokul

    this is too much . first u told that the result will be published on 16th and then 20th . 

    tooooooooooooooooooooooooooooooooooo ………. much

  • Thasneem

    hey….plz inform d correct date of publishin d results ppllz….!!!!
    tank u…

  • Thasneem

    hw cn  d newspapers just lyk dat publish d wrong info…?
    it isnt fair…..

  • shubhanshu choukade

    you………………too…..this type of…….how can i believe on…

  • http://cbse.nic.in biren

    kya yar confirm to btao
    kitna tension hai pata hai!!!!!

  • http://cbse.nic.co.in neetika

    class10 ka result kab aa rha hai.sahi jankari den.

  • http://www.mycbseguide.com Akshay shinde

    you r just giving the dates ……when will we get the results man

  • aswin anil

    this is not fair…..you are supposed to inform us..Almost all schools of different syllabus recieved their results,……..

  • http://www.myCBSEguide.com Ajay

    really this is too much if d reslts r 2 b publishd later y did u give wrong infrmaton on your websites and newspapers……… i swear u r nt trust able at least give a perfct and stable statement regarding our results. its our results not a joke u all r making stupidss

  • alia

    yr this is 2 much we r waiting 4 our results nd u r nt give it early u all r making the students fool

  • meghnath

    a hello..wat the hell these website is ….is it your aim to fool students .3 days completed results yet not released….simply publishing allnon sense without any source…u have to pay sevierly for this

  • student

    Dear All,

    Kindly give the exact date of the results as we are anxiously awaiting the results

  • aaditya

    pls tellll the exat date of clas tenth result ….u shuld never give wrong information to us so plz tellll the rigjt information

  • zeus

    Its nt even on 20, then when.is it!!?? 

  • taresh

    please give the result date as soon as possible………

  • Deepak

    it’s the 2nd time u have changed the result date.
    from which news did u tell the result date is 20th.

  • anandita

    wat d hell is goin on here,,,,,,,, y didn’t they give a perfect date……… wat they thnk r v fools sittin infront of screens…………. y cant they unrstnd our mental status………….

  • http://www.gmail.com Manjari

    is it sure dat class 10 results r cmng 2day???

  • Ann

    Will the result come today????

  • aaliya

    can u plz lemme knw wn is the result actually and at wat tym…. where do we check our result,….there’s nothing on the official website…… plzzzzzzzzzzz help as

  • Manu

    Pls give a final word,does it cms tday?

  • Jignasha

    not sure…!! sum say it will b declared on 22nd of this may..!!

  • aarzookhan

    plz tell saahi date otherwise u jaega………………………..

  • aneesh

    pls informe result imedietlly icant wait ot it any longer

  • prateek kalra

    please dont tell the expected date .tell me the the right date for result

  • Sarah

    plzz can i knw wen i will be able to get a real info of ma result wenitx gonna be published??? plzz in form as soon as possible

  • rachit raman

    can you tell the exact date of result plzzzzzzzzzzzz

  • Adil

    This is nothing more than a folly. 

  • sandy

    pls…………. announce the xact dat through media

    which could reach everyone

  • malini

    we r awaiting for it for so long and u r making us tensed by supplying wrong infrmayion

  • ankita

    it was published that there’s a drastic decrease in the candidates appearing for boards. so why it is that CBSE is taking so much time to declare our results.and if so why not a fixed date. there r so many dates given in other websites related to CBSE and all r proving to be wrong. 
    pls make sure that the information you supply is correct

  • SUDIPTO MAITY

    Sir please inform the correct date for cbse ciass X results 2011 in my e-mail

  • vikas jain

    mai ek accha insan banna chahta hu isiliya mujhe acche no. Se pass hona hai.

  • vikas jain

    mujhe pass kar dijiye plz

  • alice

    derz no use blamin dis site….it merely publishes d news frm other sources…..!….the latest news is dat it’ll b bfore 28th n after 19th……(nt helpin is it?)……another thing is it’ll cum wen it’ll cum…….itz best 2 b checkin out the official cbse website rather dan ol dis….!

  • http://yahoo sneha

    can you please tell when class 10 results will come.we are really confused about it. it is a bigg headache.Please inform about it as soon as possible.
    Thank you.

  • Ann

    This is what we call as stupidity. This is just injust.You are crossing all the limits of our patients.We are awaiting results from the first day of this month. You are just telling lies about the declaration of results. 

    An official site of cbse says that the results will be declared on 28th May.At least can we believe this date???????????????????? 

  • raji

    alice -pls check while you wrte and publish some thing–you check what is the meaning of CUM in engish language –very dirty word

  • sanober

    akhir kb result diclare hoga,, bache ki jan loge kya tum log,, kitne bde jhoote ho tum board wale.. jldi se btao na..

  • ankita

    may i plz know if this is CBSE’s official site or not?? if not plz tell us the abt the official one?

  • bhushan

    if u don’t know abt the result …… just keep shut ……………… u need not guess any dates …..and increase opur stress

  • sherlin

    hey guys…………..check d corr8 nd latest info on cbse website………http://cbse.examresults.net/  ……….
    r  reslt will b aftr 12th reslts…..

  • gyanesh pradhan

    finally when will the results be declared.

  • sandy

    i got an info. dat d clz 10th rslts r going 2 b declared 2mr (22-5-2011)

    is dat true???????????????

  • Anusree

    no..itz not true….our results will publish after cbse 12th results r declared…cbse 12th results r likely to cum on 23rd may…. u can check in the website http://www.cbse.examresults.net

  • sherlin

    hey anursee u copied my wrds………..thts incorr8……..:P

  • sherlin

    not d info……d thng tht u did…….

  • alice

    @raji…..maybe “cum” has a bad meaning in english language……..but everyone knows that i mean “come ” here……!!

  • http://vishalgarg114@gmail.com vishal

    m very eager to know my result…….

  • http://vishalgarg114@gmail.com vishal

    is anybody here,who know the exact date of declaration result of 10th class?

  • Gulshahnoor

    Does any body knws surely the date when class 10th result will be out ?…….if knws then plz tell me soon thanks

  • http://www.yahoo.co.in raj

    hi, alice i saw ur coment i think u r tensed dont worry dear wen ur result cum it wil cum wid sum good news det u got the 1st place i heartly pray god to bless u..bye

  • UTSAV

    Finally the results have ‘CUM’ ……….lol
    anyways how does one go about the revaluation process…….??

  • akshra goswami

    what’s the exact date of result ………………………………
    we loose our patience sir …. baccho ki jan loge kya…….

  • http://google.com Somesh Singh Saini

    abe oye cbse walo class X k result ki date toh bata do………………!!

  • ravi kiran

    sir result aaa kab ra hai koi idea to de do

  • http://gmail.com monishaa

    please declare the date as soon as possible
    i feel restless………………………..

  • aap sab ke papaji

    thari ma chudai nazdeek aa rahi hai…
    bosdiko.. sahi dhang se bta do

  • Stalin

    Oh Man!! Thoda jaldi date bata do!!
    Kids are going nuts here!! :/

  • Gaya3

    when will be result for 10

  • http://www.gmail.com Arvind

    Kya Hua Sir Result To Declare kar do ya fir Hame Dubara Paper dena padega

  • shubham kapila

    what’s the exact date of result 

  • Akansha

    Plzzzzzzzzz sir.hm logo ki aur agnipariksha mat lijiye n tell us precisely wen our rslts r gonna be announced.& kndly dont make any assumptionsssssss.

  • nikhil singh

    result kb nikale ga

  • http://results.ni.in bhaarat sharma (titilagarh)

    bahut dar lag raha hai yaar plz kal hi nikaldo result ko plz

  • hithyshree

    abe results ka date tho batha do na

  • http://www.gmail.com Sunil Ramprasaad

    what is the right date of the announcement of the results

  • http://www.gmail.com ritsy

    wats tis?
    is cbse n all other sites tryin to fool us
    we r all eagerly waiting students 4 the results n not bafffoooons
    r u playin game on us?

  • himanshu

    what is the exact dete of class 10th result pls tell me:o

  • vivek.m.jain

    what is the exact date of class 10th result please tell me

  • shubham

    please tell me the exact result date of class 10

  • http://www.gmail.com Partho

    I dont think that these guys gonna give us our results dis year

  • Sherya

    They don’t have any info guys, they just copy it from other sources

    I think we should be patient & keep our eye on cbse.nic.in

  • http://CBSE.IN sharanvenu

    What is the right date of result

  • http://avinashpal4@gmail.com avinash

    what is the exact dete of class 10th result pls tell me:o

  • http://avinashpal4@gmail.com avinash

    what is the exact dete of class 10th result pls tell me:o

  • NAMIKA

    Wat is da xact of result declaration…24 o 25….we guyz r geting impatient man!!

  • http://cbce ravindra

    sri plz uttrakhand result kabh aayega tell me

  • http://cbce rabbu to uttranchal

    hello hi how are you ……………………plz uttrakhand result dat tell me ok bye……………..

  • sumit

    it is going messy.i am completely fed up with rumours going all around about the shifting of date of the result

  • http://yahoo aquif

    It is nt a problem for me if result is not published and i dont have any urgency but plz duwa karna ke distinction mile…..

  • http://www.facebook.com anamika

    plz do tl me d date for class 10 rslt..its a humble rqst 2 u…

  • Gauthampk

    now tell me the exat date of the 10th result.

  • Asha

    This is outrageous….!!…..v can understand it if there is a delay…..but y cany you say a proper date??????

  • SIDHARTHCHAWLA

    It’s like they forgot about us :'(

  • RAHUL KANG

    WHEN WILL THE RESULT OF 10 CLASS DECLARED I AM SCARED.

  • http://YAHOO RAHUL KANG

    YAAR JALDI CBSE KA RESULT ANNOUNCE KAR DO BAR BAR KABHI KEHTE HO 16 KO TOH KABHI 20.

  • adrij

    When the f will our results get declared?
    first it was 16th may, then delayed to 19th, after which it was postponed to 23rd may. Now new is that 25th is the screened date. There is also rumors about 27th being the finaized date…
    When will it finally get declared

  • gopi

    when the hell is our result going to be published

    hell with……………………………

  • aditya shrivastav

    kya yaar kyon hum students ki watt laga rahe oh 10th ka result plz confirm kar ke bata to do yarrrrrrr plzzzzzzzzzzzzzzzzzz…………mom-dad mithai ka dabba or chadi dono leke baithe hai pata nai kab kiska jarurat pad jai son plz yaar is summer vaccation ko barbad mat karo………plz yaar?>>>>>>>>>

  • alok

    are yar koi to confirm karo result kab aayega

  • Akash walia

    what is the exact result date of class x?

  • Akash walia

    what is the exact result date of class x?

  • tarun

    sir/mam please confirm us the correct date of results. we are very tensed regarding our admissions. sir please inform us through any means as early as possible. 

  • mahati

    :O :O :O when are the results exactly released???!!! students are begging for the dates not 1 official is ready to reply…:O :O its the matter of our future …will they even give us our results??!!

  • anmol

    plz……………….. declare the result of 10th………………

  • http://yahoo avneet

    hum bachon ko kab tak hamare result ke pichhe tarsoge ?????????????????
    please declared our result as soon as possible.

  • http://www.gmail.com hemant

    when wil d results be out…….???

  • Rasmiranjan Mohanty

    Pl.tell us when class 10 result will declared. Pl send the message in my mob. 8895933579

  • http://www.yahoo.com SONU

    result ke date keya hi

  • http://gmail shabana

    hey…..today is 28th may from 16th may we are hearing that today will be result announced but what the hell is this noone is confirming the date why so late sirrrrr……………

  • ajay

    result iz on 31 may

  • Asha

    shudn’t b surprised if it came in june…!!!

  • preeti bhunkal

    can u plz telll me the exact date for the 10th class result

  • mohan adhikari

    i hope too,that the result will be decleared on 31st may 2011.

  • mohan adhikari

    CBSE Class 10th Results 2011 expected on 30th May !
    May 29th, 2011 by Admin No Comments CBSE has not yet announced the dates for the declaration of results of their class 10th results 2011 but its expected that it should come by 30th May. If not then it should be announced on the last day of month i.e. 31st May 2011. Although its not a confirmed date but you could expect a result as most of the results of CBSE are announced on Monday and 30th is the last monday of May. CBSE has delayed a lot this time in declaration of results as before this year they used to declare it around 25th May.

    CBSE announced class 12th results few days ago and that too was delayed in two parts. On 23rd they declared results of all regions except Patna region which was later announced on 27th May. Students are fed up of waiting this long for the results. And CBSE should have done it earlier so that Students could take admission in their favorite colleges or courses. During 12th results for Patna region, CBSE didn’t update their site that its gonna be declared but it was out on time as said by us. And thats why you might get results on 30th May even when the CBSE site is not updated with details. And if its announced the time of results would be between 8am to 10pm.

  • munish

    plz send us results as soon as possible because we cant wait anymore and plz ensure the correct date so that we can be ready for it.

    thanks

  • anushka

    all the best guys.trust urself and go for the RESULTS.the news is partially confirmed that the cbse 10th results 2011 iz going 2 be declared on 31st may betn 8 to 10.30pm.so chillaz nd take care.keep ur fingers crossed nd hope 4 the best.party ki taiyari start karo coz everyone will pass with bright results.so keep all the documents [lyk skool leaving certificates,passport size photos,copies of ur result nd also of the tests/exams conducted in ur skool] ready in order to get admission into ur prefered colleges/schools.hold ur breath coz only one day left.

  • http://Gmail Amirah Ikram

    I wonder Why My parents EVER Got Me admitted in A cbse Affiliated School. This System Of Examinations and Evaluation Sucks BIG TIME..!! Wasnt the New Shitty CCE Enough to Torture Us? Those Ever ending Projects and assignments. And The Proper Doing Of Home Works In class 10th..?!

    Oh! Gimme A break. These Officials Need to get a Life. They Should be Declaring our Results soon..Or Else Theyl be inviting Unwanted Opposition from the Student Body.

    *Irritated* *Is Aiming On my dart board Which has Sibbals picture On It. Bloody Drunk Man. May He Go to Hell..O Lord! =P

  • http://Gmail.com Amirah Ikram

    I wonder Why My parents EVER Got Me admitted in A cbse Affiliated School. This System Of Examinations and Evaluation Sucks BIG TIME..!! Wasnt the New Shitty CCE Enough to Torture Us? Those Ever ending Projects and assignments. And The Proper Doing Of Home Works In class 10th..?!

    Oh! Gimme A break. These Officials Need to get a Life. They Should be Declaring our Results soon..Or Else Theyl be inviting Unwanted Opposition from the Student Body.

    *Irritated* *Is Aiming On my dart board Which has Sibbals picture On It. Bloody Drunk Man. May He Go to Hell..O Lord! =P

  • rajeshree

    what the hell is going on?
    when willl our results be declared?
    this is very unfair. will you give me admission in your school?? CBSE is very lazy….

  • asma

    Kindly tl d exact date of results.If not capable then y take task of grading.Its d limit!Our children r losing hope of getting seats in good colleges.And all dis cos of d delay.

  • tania bhatia

    plzzzzzzzzzzzzzzzzz humara sabar ka bann tut gaya hai………the nonsence lyns everytym tarrikh pe tarikh tarrikh pe tarrikh……….we are fed up

  • arushi

    can cbse do anything on tym?

  • arushi

    can cbse do anything on tym?..pls give our result we r fed up

  • arushi

    can cbse do anything on tym?..pls give our result we r fed up
    ………………………………..

  • alice

    it really is 2morrow….!!

  • ajay

    Marks dont matter wat maters is intelligency so even if u get less marks dont worry at all by d wy result is on 31 may

  • Hriday Ramchiary from Barpeta Road

    just waiting for my results to come but today also no declaration for shillong region

  • Hriday Ramchiary from Barpeta Road

    anyone like to talk or answer my question call 9954153155.Q: when will be the results out?

  • Vishal

    yr plz plz plz we ol pray to u snd d rsult’s final date AS SOON AS……………………….hm sb ki jaan atki hui h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-p